
Een ambitieuze onderneemster had binnen vijf jaar een bloeiende keten van duurzame kapsalons opgebouwd. Klanten kwamen af op haar concept: natuurlijke producten, goed opgeleid personeel en abonnementen op knipbeurten.
Ze zag kansen om uit te breiden naar vijf nieuwe steden. Pandcontracten lagen klaar, personeel was gevonden, en de marketingcampagne stond in de startblokken. Maar er was één probleem.
💸 Ze had het geld niet om die eerste maanden te overbruggen.
De bank weigerde extra krediet, ondanks bewezen omzet en groei. Waarom? Ze vonden de branche te “gevoelig voor conjunctuur.” Haar buffers zaten vast in langlopende abonnementen, klanten betaalden in termijnen, terwijl haar kosten direct waren.
Een adviseur bracht haar in contact met Simpel Factoring.
Ze stuurde haar bestaande facturen van bestaande B2B-klanten (zoals hotelketens en fashion events) naar Simpel Factoring, en kreeg binnen 24 uur cash op haar rekening.
✂️ Gevolg?
- Ze kon de nieuwe salons op tijd openen
- Ze schakelde direct een HR-bureau in om goede kappers aan te trekken
- Haar omzet groeide binnen 4 maanden met 65%
Vandaag is ze de grootste natuurlijke kapsalonketen van Nederland en overweegt ze de eerste vestiging in België.