Deze gaming startup scoorde een deal met een internationale publisher, maar zat zonder cash om te leveren

Een creatief team uit Rotterdam ontwikkelde een innovatieve coöperatieve game die wereldwijd aandacht trok op gamebeurzen. Na maanden netwerken kregen ze een contract bij een grote publisher uit Scandinavië. Die wilde hun game lanceren op drie platforms mét marketingcampagne, vertaald in vier talen.

🖙️ Grootste deal ooit. Maar het geld kwam pas bij oplevering. Ondertussen moesten zij:

  • Extra developers inhuren
  • Servers opschalen voor de testomgeving
  • Voice-overs laten opnemen in meerdere talen

💣 En daar liep het spaak.

De financiering die ze eerder hadden gekregen via subsidies en een gamefonds was al bijna op. Een nieuwe investeringsronde kwam te laat. Banken wilden niets met gamebedrijven te maken hebben. En dus: project on hold?

Niet als het aan Simpel Factoring lag.

Ze factureerden hun eerdere opdrachtgevers uit de pilotfase, kleine bedragen, maar verspreid over meerdere klanten. Binnen 24 uur werd ruim €72.000 uitbetaald.

🎮 Wat er toen gebeurde:

  • Het project kon zonder vertraging doorgaan
  • De publisher was onder de indruk van hun snelheid
  • Ze kregen meteen een optie op hun volgende titel

De game lanceerde uiteindelijk wereldwijd en werd een sleeper hit. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een studio met 22 medewerkers en hebben ze een distributiedeal met Steam en de Nintendo eShop.